Is self-love selfish?


"'Self-love' might seem selfish. But done right it's the opposite of narcissism."

Published: February 11, 2024

Author: Ian Robertson

 https://theconversation.com/self-love-might-seem-selfish-but-done-right-its-the-opposite-of-narcissism-205938


Uutisessa kerrotaan, että yksilön on tärkeä rakastaa itseään ja kokea itsensä tärkeäksi. Psykologien mukaan itsensä rakastaminen ei kuitenkaan ole itsekkyyttä. Asiantuntijoiden mukaan on olemassa terveitä ja asianmukaisia itsensä rakastamisen muotoja sekä narsistisia ja pahanlaatuisia itsensä rakastamisen muotoja. Asiantuntijoiden mukaan näiden muotojen välinen raja on tiukka. Asiantuntijat ovat tulleet siihen tulokseen, että itsensä rakastamisella on kolme pääpiirrettä. Nämä piirteet ovat itsestään huolehtiminen, itsensä hyväksyminen ja huomio itseensä. 

What I think about this article?
My opinion is that the article proves that loving myself is not selfish. I think that everyone should read this article. People often think that if you love yourself , then you consider yourself as a better person than others. This is simply the wrong way to think. For example I am often called selfish because I am confident about myself and I don't care about what the others think about me. If I ask them what are the reasons why they think that I'm selfish, they usually they go quiet. 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Don't resist change

Seek out delight

Is anger good?